مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
پد شارژ وایرلس تیگو

کدام محصولات فونیکس تیگو و آریزو به پد شارژ وایرلس مجهز شده اند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی هوشمند تمایل بیشتری به شارژ بیسیم با استاندارد Qi نشان می‌دهند و عملاً می‌بینیم که تمام پرچمداران شرکت‌های مهم، در سال‌های اخیر از تکنولوژی شارژ وایرلس بهره‌مند شده‌اند. این فناوری از اواخر قرن ۱۹ میلادی به روی کار آمد و در بین شرکت‌های بزرگ و همچنین بین مردم کم‌کم محبوبیت خود را به دست آورد. این دست‌آورد اولین بار توسط شرکت نیکولا تسلا، معرفی شد و بین دو مدار و به وسیله یک فرستنده و یک گیرنده، توانست انرژی برق را انتقال دهد. در این مطلب در مورد پد شارژ وایرلس تیگو صحبت می کنیم.

 

پد شارژ وایرلس تیگو چیست؟

در ابتدای کار بهتر است این تکنولوژی را تعریف کنیم. همان طور که گفتیم، تکنولوژی شارژ بی‌سیم، برای انتقال انرژی برق بین دو مدار الکتریکی و بدون سیم اتفاق می‌افتد. این مدارهای الکتریکی، در دستگاهی به عنوان فرستنده و دستگاه دیگری به عنوان گیرنده، به کار گرفته می‌شود. شارژ بدون سیم در تلفن‌های همراه، با اینکه ظاهرا به شکل بی‌سیم عمل می‌کند، اما هم چنان به یک سیم نیاز دارد که این سیم، به جای اتصال به گوشی، به پد شارژ بی‌سیم متصل می‌گردد.

شارژ بدون سیم علاوه بر کاربردهای آن در صنعت موبایل (که تقریبا برای همه آشنا است) در صنایع گوناگونی مانند اینترنت اشیا و اتومبیل‌سازی کاربرد دارد. هدف از استفاده از این تکنولوژی در این صنایع، راحت کردن فرآیند شارژ دستگاه‌ها در آن صنایع است. به عنوان مثال، در صنعت اتومبیل‌سازی، برای تولید اتومبیل‌های برقی توسط شرکت‌های سازنده‌ی آن‌ها، این تکنولوژی قابل استفاده است تا فرآیند شارژ باتری این اتومبیل‌ها را تسریع کند. نمونه این دستگاه را می توان در شارژر وایرلس ایکس ۵۵ پرو دید.

 

شارژ وایرلس در کدام خودروها امکانپذیر شده است؟ | خودرو

پد شارژ وایرلس تیگو چگونه کار می‌کند؟

شارژر وایرلس به کمک دو دستگاه شارژر و گیرنده شارژ که به ترتیب در پد شارژر وایرلس و دستگاه شما قرار می‌گیرند انجام می‌شود.

شارژر و گیرنده شارژ وایرلس از دو سیم‌پیچ مسطح تشکیل شده‌اند. و نحوه انتقال انرژی آن به کمک قابلیت القاء الکترومغناطیسی انجام می‌شود. جریان وارد ماژول و سیم‌پیچ شارژر می‌شود و به دلیل شکل دایره‌ای این سیم‌پیچ باعث ایجاد موج مغناطیسی می‌شود.

سپس این موج مغناطیسی با قرار گرفتن دستگاه بر روی پد شارژ، این موج وارد سیم‌ پیج ماژول گیرنده شارژ می‌شود. و باعث به وجود آمدن جریان در سیم‌ پیچ داخل دستگاه می‌شود و سپس این جریان در باتری دستگاه ذخیره می‌شود.

 

مزایا، معایب و کاربردهای پد شارژ وایرلس تیگو چیست؟

از مزایای پد شارژ وایرلس تیگو می‌توان به افزایش عمر پورت تلفن همراه به دلیل عدم استفاده روزانه آن برای شارژ دستگاه و سادگی استفاده از این فناوری اشاره کرد.

شارژر وایرلس نسبت به شارژ با کابل کند‌تر است و از فناوری فست شارژ پشتیبانی نمی‌کند. بدین صورت که بیشترین سرعتی که می‌توانید دستگاه خود را به صورت وایرلس شارژ کنید ۱۰W است. که تنها توسط پد‌ های شارژ وایرلس مانند Volkano Release که از فناوری Qualcomm Quick Charge 2.0 پشتیبانی می‌کنند، ممکن است. این فناوری بازدهی کمتری نیز نسبت به شارژ با یک کابل شارژ مناسب دارد.

 

کدام خودروها شارژر وایرلس دارند؟ | مجله پدال

شارژ وایرلس در کدام خودروها امکانپذیر شده است؟

چه کسی می‌خواهد که با کابل‌ها و پورت‌ های USB خداحافظی کند؟ این آینده است، آینده‌ای که در آن می‌توانید بسیاری از گجت ها را به‌ صورت وایرلس شارژ کنید. ما اینجا درباره‌ی جادو و سحر صحبت نمی‌کنیم، ما درباره‌ی شارژر وایرلس Qi و Airfuel حرف می‌زنیم که روز به‌ روز در خودروهای بیشتری ظهور پیدا می‌کنند.

خودروهایی که در ادامه معرفی می‌شوند به‌ صورت فابریک به شارژر وایرلس مجهز است اما دیگر خودروسازان نیز این سیستم را به‌ صورت اضافی در خارج از کارخانه عرضه می‌کنند، همانند هوندا سیویک و آکورد. (نکته: هوندای کانادا شارژر Qi را به‌ صورت فابریک عرضه می‌کند اما در ایالات‌متحده این مورد در نمایندگی به‌ صورت اضافی نصب می‌شود). البته، به‌ منظور استفاده از این ویژگی، شما نیازمند وسیله‌ی سازگار با Qi است. برخی گوشی‌های هوشمند مثل مدل‌ های گوگل نکسوس و سامسونگ گلکسی S6 و S7 سازگاری شارژر بی‌سیم را دارند. اما نمونه‌های قدیمی همانند نوت ۴ فاقد چنین ویژگی می‌باشند. متأسفانه، آیفون‌ها به شارژر وایرلس مجهز نیستند و نیازمند مورد مخصوص به‌ منظور سازگاری می‌باشند.

به علاوه خودرو های کادیلاک‌ها، شورولت ولت، شورولت ایمپالا، شورولت کامارو خودرو های چینی نیز مانند تیگو و آریزو دارای پد شارژ وایرلس تیگو و آریزو هستند.

 

کلام آخر

پد شارژ وایرلس تیگو پس از شارژ باتری به طور هوشمند خاموش می شود. و شما هر وقت بخواهید می توانید از خودرو استفاده کنید. البته خاموش شدن هوشمند پد, در چند ماه آینده عملی خواهد شد. مرسدس بنز هم از بهره گیری سیستم شارژ وایرلس در محصولاتش خبر داده است. امیدواریم که این سیستم در آینده ای نزدیک در تمامی محصولات هیبریدی پلاگ این موجود در بازار قابل استفاده باشد. جهت اطلاع از شرایط محصولات تیگو و آریزو به صفحه فروش آسیا خودرو مراجعه کنید. در صورت علاقمند بودن به اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله بررسی داخل تیگو ۷ جدید مراجعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *