مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فرمان X22 Pro

فرمان X22 Pro؛ مهمترین ویژگی‌ها و تغییرات فرمان ایکس ۲۲ پرو

در کلاس کراس‌اوور های کامپکت، X22 Pro یکی از محبوب‌ترین خودروها است و درخواست‌های زیاد برای خرید این خودرو نیز نشان از علاقه بازار دارد. در کنار طراحی ظاهری به‌روز شده و موتور و گیربکس جدید، این خودرو شاهد نصب امکانات و آپشن های زیاد نیز بوده است. یکی از این آپشن ها، تغییر فرمان از هیدرولیک به برقی است. در این مطلب به بررسی فرمان X22 Pro می‌پردازیم و فرمان این خودرو را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. فرمان X22 Pro توانسته ترکیبی از راحتی، اطمینان، فناوری و البته جذابیت ظاهری را عرضه کند و به دلیل آنکه راننده پیوسته با آن سر و کار دارد، از اهمیت زیادی نیز برخوردار است.

 

سیستم کمکی برقی در فرمان X22 Pro

اصلی‌ترین ویژگی فرمان X22 Pro نصب فرمان برقی یا به عبارت صحیح‌تر، فرمان با نیروی کمکی برقی بر روی این خودرو است. به این ترتیب، به‌جای نیروی کمکی هیدرولیک، فرمان این خودرو با نیروی کمکی یک موتور برقی تقویت می‌شود. فرمان برقی ایکس ۲۲ پرو از جمله تغییرات این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی است و فرمان برقی جای فرمان هیدرولیک را گرفته است. این سیستم با نام اختصاری EPS نیز شناخته می‌شود.

 

همان‌طور که گفتیم نام صحیح این سیستم، فرمان با نیروی کمکی برقی است که البته در بازار و به‌طور عمومی با نام فرمان برقی جا افتاده است. در این سیستم همچنان اتصال مکانیکی میان فلکه فرمان و جعبه فرمان و از آنجا نیز به چرخ‌ها برقرار است. تا اینجای کار همه‌چیز مشابه فرمان‌های عادی است ولی از اینجا به بعد است که تفاوت‌ها ایجاد می‌شود. در این سیستم به‌جای پمپ هیدرولیک فرمان، نیروی کمکی از طریق یک الکتروموتور تامین می‌شود.

 

در این سیستم، یک سنسور بر روی میل فرمان نصب شده است که چرخش فرمان را هرچقدر کم باشد تشخیص می‌دهد. پس از آن و متناسب با جهت چرخش فرمان، الکتروموتوری که به فرمان متصل است به کار می‌افتد و با چرخش آن، گشتاور کمکی به فرمان اعمال می‌شود. به این ترتیب، چرخش فرمان با استفاده از گشتاور کمکی راحت‌تر خواهد شد. در نهایت همه این‌ها به معنای یک فرمان بسیار نرم در رانندگی شهری است که خستگی یا فشاری را به راننده اعمال نمی‌کند. از سوی دیگر با افزایش سرعت، میزان گشتاور اعمال شده کاهش پیدا می‌کند تا فرمان سفت‌تر شود و خودرو پایداری بیشتری پیدا کند. آگاهی از این ویژگی در زمان خرید X22 Pro می‌تواند به انتخاب درست خودرو کمک کند.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

مزیت های فرمان برقی ایکس ۲۲ پرو

یکی از اصلی‌ترین مزیت های فرمان برقی ایکس ۲۲ پرو، حذف سیستم هیدرولیک است. سیستم هیدرولیک نیروی خود را از موتور خودرو می‌گیرد و به همین دلیل به‌طور پیوسته باری را بر روی موتور قرار می‌دهد. در مقابل سیستم فرمان برقی ایکس ۲۲ پرو مستقل از موتور این خودرو است. به این ترتیب باری بر روی موتور X22 Pro اعمال نمی‌شود. کاهش بار به معنای کاهش مصرف سوخت خودرو است.

 

در کنار این‌ها، فرمان برقی ایکس ۲۲ پرو می‌تواند برحسب سرعت، میزان نیرو (یا به‌طور دقیق‌تر گشتاور) کمکی را تنظیم کند. به این ترتیب فرمان این خودرو در سرعت‌های پایین بسیار نرم است تا راحت بتوانید آن را حرکت دهید. در مقابل در سرعت‌های بالا فرمان سفت‌تر می‌شود تا تعادل خودرو بالاتر برود. این در حالی است که سیستم‌های رایج فرمان هیدرولیک، توانایی این تغییر را ندارند.

 

در این زمینه همچنین می‌توانید مطلب علت سفت شدن فرمان برقی را هم بخوانید.

 

کنترل‌های روی فرمان X22 Pro

در کنار کارآیی بالای فرمان برقی در ایکس ۲۲ پرو، فرمان این خودرو میزبان کنترل‌هایی در دو سمت است که کار را برای راننده راحت‌تر می‌کند. به این ترتیب راننده بدون آنکه نیاز باشد دست را از روی فرمان بلند کند، می‌تواند تنظیماتی را اعمال کند.

 

بخشی از این کنترل‌ها، به سیستم کروز کنترل مربوط است. با کمک این کنترل‌ها می‌توان کروز کنترل را فعال یا غیرفعال کرد و یا آن را در وضعیت آماده‌باش قرار داد. به کمک همین مجموعه از کنترل‌های روی فرمان ایکس ۲۲ پرو، می‌توان سرعت کروز را کم یا زیاد کرد.

 

در سوی دیگر فرمان، کنترل‌های سیستم صوتی و کنترل‌های تماس قرار دارد. با کمک این کنترل‌های روی فرمان می‌توان صدا را کم و زیاد کرد، آهنگ در حال پخش را تغییر داد و به تماس ورودی پاسخ داد یا موج رادیو را تنظیم کرد.

 

نصب این کنترل‌ها باعث می‌شود راننده نیازی به بلند کردن دست خود از روی فرمان نداشته باشد. به‌علاوه کار با آن‌ها باعث می‌شود راننده به‌مرور بتواند حتی بدون نگاه کردن به آن‌ها هم بتواند تنظیمات را تغییر دهد. به این ترتیب ریسک کاهش تمرکز راننده از میان می‌رود و خطر تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

فرمان D کات در ایکس ۲۲ پرو

یکی از ویژگی‌های ظاهری فرمان X22 Pro شکل آن یا به‌طور دقیق‌تر D کات بودن آن است. فرمان دی کات البته از نظر کارآیی تاثیر ویژه‌ای ندارد و تنها محدود به شکل ظاهری و ارگونومی استفاده از فرمان است.

 

آنچه به نام فرمان D کات می‌شناسیم، در اصل یک فرمان است که بخش پایینی آن به‌جای دایره‌ای شکل بودن، افقی است. این فرمان‌ها در ابتدا برای خودروهای اسپرت توسعه پیدا کردند و بعدا به دلیل ظاهر جذابشان، شاهد حضور آن‌ها در خودروهای شهری هم بودیم.

 

مزیت فرمان D کات، شکل ظاهری آن است که به راننده برای سوار شدن به خودرو کمک می‌کند. البته همان‌طور که گفتیم، این فرمان‌ها در ابتدا برای خودروهای اسپرت توسعه پیدا کردند. در این خودروها، به دلیل ارتفاع کم خودرو و فاصله کم صندلی از فرمان، در زمان سوار شدن به خودرو ممکن است بخش پایینی فرمان به ران راننده گیر کند. برای رفع این مشکل، طراحان تصمیم گرفتند بخش پایینی فرمان را به‌صورت افقی در بیاوردند تا سوار شدن به خودرو راحت‌تر باشد. به این ترتیب فرمان دی کات متولد شد و بعدا راه خود را ادامه داد.

 

در X22 Pro با توجه به اینکه خودرو در کلاس کراس‌اوور ها است، فضای کافی برای سوار شدن به خودرو وجود دارد و نصب فرمان دی کات بیشتر جنبه افزایش جذابیت ظاهری خودرو را دارد. به این ترتیب طراحان این خودرو، متناسب با تغییر در ظاهر خودرو، این تغییر را نیز در کابین خودرو اعمال کرده‌اند. البته اگر قامت بلندی دارید، نصب این فرمان می‌تواند به راحت‌تر سوار شدن به خودرو کمک کند.

 

برای اطلاع از شرایط فروش مدیران خودرو می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید شماره موبایل خود را در کادر زیر ثبت کنید تا همکاران ما بهترین شرایط فروش X22 Pro را برایتان پیامک کنند.

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *