مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تست تصادف فونیکس FX

تست تصادف فونیکس FX؛ ۵ ستاره ایمنی برای اومودا ۵

فونیکس FX که در بازارهای جهانی با نام اومودا ۵ عرضه می‌شود، توانست در تست تصادف EuroNCAP اتحادیه اروپا، ۵ ستاره ایمنی را از آن خود کند. به این ترتیب تست تصادف فونیکس FX از سوی این موسسه معتبر اروپایی نشان از ایمنی بالای جدیدترین کراس‌اوور مدیران خودرو در بازار ایران دارد.

 

موسسه اروپایی EuroNCAP که مسئولیت انجام تست‌های تصادف خودروها را برای این قاره بر عهده دارد، در جدیدترین گزارش خود، خبر از تست تصادف فونیکس FX داده است. بر اساس این گزارش، فونیکس FX یا اومودا ۵ توانسته ۵ ستاره کامل ایمنی را از تست‌های سخت‌گیرانه این موسسه از آن خود کند. به این ترتیب فونیکس FX عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای بازار ایران را از آن خود کرده است. همچنین این آزمون نشان می‌دهد چری قصد دارد اومودا ۵ یا فونیکس FX را به بازار اروپا نیز عرضه کند. پیش از این در مورد مشخصات فنی فونیکس FX نوشتیم و می‌توانید این مطلب را هم بخوانید.

 

نتایج تست تصادف فونیکس FX چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم، بر اساس گزارش موسسه اروپایی EuroNCAP، تست تصادف فونیکس FX یا اومودا ۵ نشان دهنده ایمنی ۵ ستاره کامل این خودرو است ولی در گزارش این موسسه، جزییات بیشتری نیز دیده می‌شود.

 

در تست تصادف از جلو که فونیکس FX توانسته ۱۳ امتیاز از ۱۶ امتیاز ممکن را از آن خود کند. در این بخش باوجود ایربگ‌های جلو و کمربندهای ایمنی مجهز به پیش‌کشنده و محدودکننده نیرو، به کمک راننده و سرنشین می‌آیند در این شرایط ریسک آسیب به سر اصلا وجود ندارد و از این نظر ایمنی کامل است. به‌علاوه راننده فشار مختصری ناشی از کمربند ایمنی را حس می‌کند که البته آسیب‌رسان نیست.

 

یک نکته مهم در تست تصادف فونیکس FX از جلو، توان مناسب شاسی این خودرو است. شاسی خودروهای امروزی به شکلی است که می‌تواند نیرو را در بخش جلویی جذب و مستهلک کند تا به اتاق سرنشینان نرسد. در این تست‌ها هم نکته مهم آن است که اتاق خودرو سالم و بدون تغییر باقی بماند. این اتفاق در فونیکس FX رخ داده است. باوجود آنکه در تصادف شدید از جلو، کاپوت و بخش جلویی آسیب دیده، ولی اتاق و ستون‌ها بدون تغییر باقی مانده است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

یکی دیگر از تست‌ها، برخورد بخشی از جلوی خودرو به مانع است. این حالت وضعیت واقعی‌تر تصادف‌ها را شبیه‌سازی می‌کند. در تصادف‌های واقعی، معمولا راننده تلاش می‌کند از بروز تصادف جلوگیری کند و به همین دلیل بخشی از جلوی خودرو با مانع (خودرو مقابل) برخورد می‌کند. تست تصادف اومودا ۵ نشان دهنده عملکرد خوب این خودرو در این شرایط است.

 

تصادف از جلو در تست تصادف فونیکس FX

تصادف از جلو در تست تصادف فونیکس FX

 

نتایج تست تصادف فونیکس FX در تصادف جانبی و پشتی

در همه این تست‌ها، علاوه بر سر و سینه، وضعیت ایمنی پا و زانوی راننده و سرنشین نیز مناسب است. همچنین در گزارش EuroNCAP تاکید شده است اومودا ۵ یا فونیکس FX می‌تواند ایمنی مناسبی را برای سرنشینان با ابعاد بدنی مختلف فراهم کند.

 

یکی دیگر از بخش‌های این آزمون، تست تصادف از کنار است. در اینجا اصلی‌ترین بخش، غیر از شاسی مستحکم، ایربگ‌های پرده‌ای و جانبی خودرو است. فونیکس FX در این تست تصادف هم سربلند بیرون آمده و توانسته ۱۴.۶ امتیاز از ۱۶ امتیاز ممکن را از آن خود کند.

 

در تست تصادف از عقب هم مسئله اصلی، ایمنی گردن در حرکات شلاقی است. با برخورد خودرویی از پشت، سر به سمت عقب حرکت می‌کند و ریسک آسیب به گردن وجود دارد. وظیفه صندلی‌های خودرو است که بتوانند با پشت‌سری مناسب، مانع از حرکت رو به عقب گردن شوند. در این زمینه صندلی‌ های فونیکس FX عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و از ۴ امتیاز ممکن، ۳.۷ امتیاز را به دست آورده‌اند.

تست تصادف اومودا ۵

تست تصادف اومودا ۵؛ تصادف جانبی

 

ایمنی کودکان در فونیکس FX چگونه است؟

یکی دیگر از بخش‌های تست تصادف فونیکس FX یا اومودا ۵ مربوط به ایمنی کودکان در زمان وقوع تصادف است. فونیکس FX در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته است و از ۲۴ امتیاز ممکن ۲۳.۷ امتیاز را به دست آورده است. صندلی کودک در ردیف دوم این خودرو به‌راحتی و بدون مشکل نصب می‌شود و ایمنی کاملی در تصادف دارد.

 

در این زمینه باید در نظر داشته باشید، صندلی‌های کودک نصب شده باید از استاندارد Isofix پشتیبانی کنند. همچنین برای نصب صندلی کودک فقط باید از صندلی‌های ردیف عقب و تنها از دو صندلی کناری استفاده کنید.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

ایمنی عابر پیاده در تست تصادف فونیکس FX چگونه است؟

در سال‌های اخیر توجه به ایمنی عابرین پیاده در صورت تصادف با خودرو افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل تست برخورد عابر پیاده با خودرو به یکی از بخش‌های اصلی آزمون‌های تصادف EuroNCAP تبدیل شده است. در این زمینه تست تصادف فونیکس FX یا اومودا ۵ نشان از ایمنی مناسب عابر پیاده دارد.

 

خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور معمولا در این تست دچار مشکل می‌شوند. علت این مسئله ارتفاع بلند بخش جلویی آن‌ها است که باعث آسیب به میانه بدن عابر می‌شود. اما فونیکس FX به دلیل شکل طراحی‌اش در جلوی خودرو، عملکرد خوبی در این بخش داشته و توانسته ۶۸درصد امتیازات را از آن خود کند.

 

به‌علاوه فونیکس FX سیستم ترمز اضطراری خودکار نیز دارد که امتیاز بزرگی برای آن است. این سیستم می‌تواند با تشخیص حضور مانع (ازجمله عابر پیاده) در جلوی خودرو، به‌صورت خودکار خودرو را متوقف کند.

 

شرایط فروش فونیکس FX

فونیکس FX به‌زودی توسط آسیا خودرو با شرایط متنوع فروش عرضه خواهد شد. پیش از این در مورد قیمت فونیکس FX خواندیم و شواهد نیز نشان می‌دهد این خودرو قرار است با قیمت پیش‌بینی ‌شده عرضه شود. اگر می‌خواهید زودتر از سایرین از شرایط فروش فونیکس FX مطلع شوید، می‌توانید شماره تماس خود را در کادر زیر ثبت کنید. همکاران ما در آسیا خودرو به‌محض نهایی شدن شرایط فروش به شما اطلاع خواهند داد تا زودتر از سایرین برای خرید فونیکس FX اقدام کنید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *