مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فونیکس FX از نمای عقب

نگاهی به اسپرت‌ترین کراس‌اوور ایران؛ ۶ دلیل خرید فونیکس FX

در بین محصولات فونیکس در ایران، فونیکس FX جایگاه ویژه‌ای دارد. این خودرو مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی و ایمنی را در کنار مشخصات فنی برتر و البته طراحی ظاهری منحصر به‌فرد گرد هم آورده است. مجموع این عوامل باعث شده فونیکس FX به انتخاب مناسبی برای بسیاری از خریداران تبدیل شود. برای بسیاری از خریداران، دلایل بسیاری برای خرید این خودرو وجود دارد اما در اینجا، ۶ دلیل خرید فونیکس FX را مرور خواهیم کرد.

 

مشخصات فنی قدرتمند FX

یکی دلیل خرید فونیکس FX که از سوی خریداران عنوان می‌شود، مشخصات فنی فونیکس FX است. این خودرو هم اکنون یکی از قوی‌ترین موتور‌های بازار ایران را دارد که در کنار گیربکس توانمند و هوشمند آن، می‌تواند توان حرکتی مناسبی برای اسپرت‌ترین کراس‌اوور فونیکس فراهم کند.

 

موتور فونیکس FX مشابه موتوری است که پیش از این در تیگو ۸ پرو هم دیده بودیم. به این ترتیب با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متری، این موتور ۱.۶ لیتری، یکی از قدرتمندترین موتور‌های بازار ایران است. مزیت بزرگ این موتور، تولید قدرت و به‌ویژه گشتاور در دور‌های موتور پایین است. به‌عنوان مثال حداکثر گشتاور موتور این خودرو در دور موتور زیر ۲۰۰۰ در دسترس راننده است. به این ترتیب چابکی این خودرو در شتابگیری اولیه و البته شتابگیری‌های میانی به شکل محسوسی افزایش پیدا می‌کند.

 

گیربکس هم از نوع ۷ سرعته دو کلاچه است. این گیربکس تعویض دنده‌های سریعی دارد و به‌علاوه اتلاف نیروی آن بسیار کمتر از گیربکس‌های AT است. علاوه بر این‌ها، تعویض دنده‌ها بسیار نرم انجام می‌شود و به دلیل تعداد بالای دنده‌های گیربکس، در حالت عادی نیازی به افزایش دور موتور ندارید. به این ترتب در رانندگی عادی می‌توانید با دور موتور پایین و حداقل فشار به موتور و کمترین میزان مصرف سوخت رانندگی کنید. در مقابل اگر بخواهید اسپرت‌تر برانید، فونیکس FX همراه شما است و با بالابردن دور موتور قبل از تعویض‌ها، قدرت خود را نشان می‌دهد. مجموع این عوامل باعث شده است شتاب فونیکس FX در محدوده حدود ۸ ثانیه برای رسیدن از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت باشد.

 

فضای داخلی مناسب در لباس یک کراس‌اوور اسپرت

با نگاه به طراحی بدنه FX و البته بررسی این مسئله که با کراس‌اووری دارای طراحی اسپرت و طرح بدنه مشابه خودرو‌های کوپه طرف هستیم، احتمالا تصور فضای داخلی کوچکی برای این خودرو خواهید داشت. در عمل اما شرایط کاملا متفاوت است و برخلاف تصور، فضای داخلی این خودرو جادار و در سطح کراس‌اوور‌های بزرگ‌تر از خود است.

 

این مسئله بیشتر از هر چیز به دلیل آن است که در طراحی این خودرو، طراحان توانسته‌اند اصول طراحی یک خودرو اسپرت را با فضای داخلی یک خودرو خانوادگی ترکیب کنند. به‌عنوان نمونه، فاصله محوری این خودرو باوجود آنکه به نظر کوچک می‌رسد، تنها ۴ سانتی‌متر از تیگو ۷ پرو و حدود ۸ سانتی‌متر از تیگو ۸ پرو کمتر است. این در حالی است که تیگو ۸ پرو یک خودرو ۷ نفره (سه ردیف صندلی) است ولی فونیکس FX نیازی به فضا برای ردیف سوم ندارد و هم آن را در اختیار ردیف دوم قرار می‌دهد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

ارتفاع سقف هم در داخل اتاق، برخلاف آنچه از بیرون به نظر می‌رسد کم نیست. طراحان توانسته‌اند به‌خوبی، با مرتفع‌تر کردن درها و دیوارها جانبی خودرو و شیب خط میانی بدنه، با حفظ طرح اسپرت، سقف را بلند کنند. مجموع این عوامل باعث شده فضای داخلی خودرو برای سرنشینان کوچک نباشد. سرنشینان عقب هم فضای پا و سر مناسبی دارند و کمبودی از این جهت حس نمی‌کنند. درمجموع فضای داخلی این خودرو را نسبت به سایر خودرو‌های کلاس کراس‌اوور در ایران می‌توان مناسب ارزیابی کرد و برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، اصلا با خودروی کوچکی طرف نیستید.

 

طراحی ظاهری اسپرت و جذاب؛ دلیل خرید فونیکس FX برای علاقه‌مندان به طراحی اسپرت

قطعا یکی از دلایلی که بسیاری برای خرید فونیکس FX دارند، طراحی ظاهری آن است. این خودرو نمونه مناسبی از یک کراس‌اوور با طراحی اسپرت و طرحی شبیه به خودرو‌های کوپه است. طراحی فونیکس FX به‌گونه‌ای است که نمی‌توانید آن را با خودروی دیگری اشتباه بگیرید.

 

جلو پنجره بزرگ و کهکشانی، نمادی از محصولات کراس‌اوور فونیکس است که در این خودرو هم دیده می‌شود. به‌علاوه طراحی چراغ‌های آن به‌طور مشخص حضور یک خودرو با ویژگی‌های اسپرت را نشان می‌دهد. محل نصب چراغ‌های اصلی و دیلایت‌ها، روند طراحی روز صنعت خودرو است و امروزه از سوی بسیاری از خودروسازان در طراحی‌ها دیده می‌شود. خط میانی بدنه، با شیبی ملایم به سمت عقب می‌رود و سقف هم اندکی قوس دارد. این شکل طراحی باعث شده فضای داخلی کابین همچنان جادار بماند ولی در عین حال، ظاهر خودرو اسپرت تر شود.

 

در نمای عقب هم چراغ‌های کشیده و البته به هم پیوسته را شاهد هستیم. کشیدگی چراغ‌ها باعث می‌شود فونیکس اف ایکس، عریض‌تر از آنچه هست به نظر برسد. به‌علاوه طراحی نمای عقب خودرو به شکلی است که باعث می‌شود ارتفاع خودرو کمتر و اسپرت تر به نظر برسد. در کنار این‌ها، طرح دو رنگ سقف و بدنه البته استفاده از المان‌های قرمز رنگ در بدنه (از جمله رینگ‌ها) باز هم به اسپرت‌تر شدن خودرو کمک می‌کند.

 

امکانات و آپشن‌های فونیکس FX؛ هر آنچه بخواهید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فونیکس FX و به‌طور کلی محصولات فونیکس در ایران، ارائه بالاترین سطح امکانات رفاهی و آپشن‌ها است به‌گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها را حتی در خودرو‌های وارداتی نیز ندیده بودیم. این مسئله در مورد فونیکس FX نیز وجود دارد و این خودرو با بالاترین سطح امکانات و آپشن‌ها به بازار عرضه شده است. برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، دلیل خرید فونیکس نیز همین مسئله است.

 

بررسی کامل آپشن ‌های فونیکس FX بسیار طولانی است و قطعا نمی‌توان در این مطلب به همه آن‌ها پرداخت. به‌عنوان مثال وقتی از سیستم رانندگی خودران آن صحبت می‌کنیم، لیستی از حدود ۱۵ سیستم و آپشن ایمنی است که امکان رانندگی خودران را به این خودرو می‌دهد. این مسئله در زمینه سایر امکانات ایمنی نیز وجود دارد.

 

در زمینه امکانات رفاهی هم فونیکس FX سنگ تمام گذاشته است. سیستم تهویه دوگانه مستقل دیجیتال با فیلتر تهویه ویژه برای پاکسازی هوا و البته خروجی جداگانه برای سرنشینان عقب بر روی این خودرو نصب شده است. تنظیمات صندلی راننده و سرنشین برقی است و مجهز به گرمکن و سردکن هستند. به‌علاوه صندلی‌های جلو با طراحی اسپرت، علاوه بر زیبایی مانع از حرکت بدن سرنشین و راننده در پیچ‌ها می‌شود.

 

بر روی داشبورد، دو مانیتور بزرگ به هم چسبیده نصب شده که ترکیبی از مجموعه نشان دهنده‌ها، سیستم صوتی و تصویری و سرگرمی خودرو و البته برخی کنترل‌ها است. به‌علاوه می‌توانید از سیستم فرمان صوتی نیز برای این خودرو استفاده کنید و به‌جای استفاده از تنظیمات دستی، درخواست خود را به‌صورت صوتی به خودرو بگویید. امکان اتصال تلفن همراه به خودرو و انتقال فایل به سیستم صوتی آن نیز وجود دارد. سیستم صوتی با همکاری برند معتبر SONY ساخته شده است. در کنار این‌ها،نورپردازی داخل فونیکس FX هم جلوه جذابی به آن می‌دهد.

 

لیست امکانات فونیکس FX بسیار طولانی‌تر از این‌ها است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و بررسی خودرو از نزدیک و گفتگو و مشورت با کارشناسان، می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

ایمنی بالا؛ دلیل خرید فونیکس FX برای شما که به جانتان اهمیت می‌دهید

در سال‌های اخیر توجه به ایمنی خودرو‌ها در بازار ایران افزایش پیدا کرده است. به همین نسبت، خریداران حتی جزییاتی در حد تعداد ستاره‌ای ایمنی خودرو‌ها را هم در زمان خرید مورد توجه قرار می‌دهند. برای این دسته از خریداران، خرید فونیکس FX می‌تواند یک گزینه بسیار خوب باشد.

 

ایمنی فونیکس FX از سوی موسسات معتبر جهانی مورد تایید قرار گرفته است. به‌عنوان نمونه تست تصادف فونیکس FX که پیش از این از سوی موسسه اروپایی معتبر EuroNCAP انجام شده، نشان دهنده ۵ ستاره‌ ایمنی کامل برای این خودرو است. به این ترتیب فونیکس FX یکی از معدود خودرو‌ها در کلاس خود است که توانسته ۵ ستاره کامل ایمنی را از اتحادیه اروپا دریافت کند.

 

غیر از این، باید به ویژگی‌های دیگر ایمنی این خودرو نیز اشاره کنیم. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این خودرو در زمان تصادف، استفاده از فولاد بسیار مستحکم در بدنه آن است. علاوه بر این، در بخش‌های از شاسی این خودرو، نقاط شکست طراحی شده است که در زمان تصادف ارزش خود را نشان می‌دهند. به این ترتیب در صورت بروز تصادف، نقاط شکست می‌توانند بخش عمده انرژی تصادف را جذب کرده و به این ترتیب کابین خودرو سالم باقی می‌ماند.

 

علاوه بر این، فونیکس FX انبوهی از امکانات ایمنی را عرضه می‌کند که شامل مجموعه کامل رادار‌ها و ترمز اضطراری خودکار است. مجموع این عوامل باعث شده این خودرو بتواند رانندگی نیمه خودران سطح ۲.۵ را فراهم کند در زمان بروز اشتباه از سوی راننده، به‌خوبی وضعیت را مدیریت کرده و تا حد امکان مانع از بروز تصادف شود.

 

در نهایت هم در صورت بروز هرگونه تصادف احتمالی، مجموع ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای مانع از برخورد سر و بدن سرنشینان به بخش‌های داخلی خودرو می‌شوند. در کنار این‌ها، اتاق خودرو هم آن‌قدر محکم است که در تصادف‌های سخت هم می‌تواند از سرنشینان محافظت کند.

 

قابلیت‌های حرکتی فونیکس FX؛ اسپرت برانید

یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو که می‌تواند یک دلیل خرید فونیکس FX باشد، توانایی‌های حرکتی آن در شهر و جاده است. در زمینه این خودرو باید در نظر بگیرید، هرچند خودرویی با ظاهر اسپرت و موتور پرقدرت است، ولی باید در عین حال خودرویی مناسب برای استفاده روزانه در شهر هم باشد و فونیکس FX توانسته مجموع این‌ها را فراهم کند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

فنربندی خودرو سفت نیست و این یعنی در زمان حرکت، خودروی راحتی است. به این مسئله به‌ویژه در شهر و دست انداز‌های خیابان‌ها به‌خوبی خود را نشان می‌دهد. در کنار این مسئله البته باید به نرمی صندلی‌ها هم اشاره کرد تا در مجموع در یک رانندگی روزمره، خودرو سفت نباشد و همه سرنشینان راحتی مناسبی در آن داشته باشند. تعلیق عقب خودرو مالتی لینک (چند اتصاله) مستقل است و به‌خوبی می‌تواند ضربات و امواج جاده را جذب کند بدون آنکه اتاق حرکت زیادی داشته باشد.

 

در مقابل و در جاده، سیستم تعلیق باز هم خیلی خوب کارآیی خود را نشان می‌دهد. سیستم تعلیق چند اتصاله عقب، باعث افزایش پایداری خودرو در پیچ‌ها خواهد شد. این سیستم برخلاف سیستم تعلیق یک تکه، می‌تواند وضعیت حرکت هر چرخ را مستقلا کنترل کند. به این ترتیب در پیچ‌های تند، هر دو چرخ عقب اتصال کاملی به زمین دارند و این یعنی پایداری بیشتر. طراحی شاسی هم به این موضوع کمک می‌کند. البته در نهایت حتی اگر وضعیت خطرناک باشد، سیستم کنترل پایداری وارد مدار می‌شود تا مشکلی در کنترل خودرو نداشته باشید.

 

در مقابل، این خودرو باید متناسب با طراحی ظاهری، اف ایکس باید بتواند ویژگی‌های اسپرت هم داشته باشد. بخشی از این موضوع به توانایی‌های فنی آن باز می‌گردد. با موتوری با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متر، FX خودروی چابکی است. این مسئله به‌ویژه در ترکیب با گیربکس دو کلاچه تقویت هم می‌شود. در کنار این‌ها، می‌توانید از مود رانندگی اسپرت هم بهره بگیرید که توانایی‌های موتور را بیشتر نشان می‌دهد. به این ترتیب خودروی در اختیار دارید که با شتاب صفر تا صد ۸ ثانیه‌ای، از پس خودرو‌های گران‌قیمت‌تر از خود هم به‌راحتی برمی‌آید.

 

مسئله مهم‌تر، توانایی‌های بالای FX در شتابگیری میانی است. با گشتاور بالا که البته در دور‌های زیر ۲۰۰۰ در اختیار راننده است و گیربکس هوشمند و سریع، در شتابگیری‌های میانی (شتابگیری در حال حرکت) قطعا برتری زیادی برای سایر خودرو‌ها خواهید داشت.

 

استفاده از شرایط مناسب فروش فونیکس FX

اگر به دنبال دلیل خرید فونیکس FX هستید، می‌توان این لیست را همچنان ادامه داد اما گزینه بهتری هم برای این موضوع وجود دارد. برای این منظور می‌توانید به‌صورت تلفنی با کارشناسان آسیا خودرو مشورت کنید. برای این منظور کافی است با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید به یکی از شعب آسیا خودرو مراجعه کنید. آدرس شعب آسیا خودرو در تهران به شرح زیر است:

 

شعبه تهرانپارس: چهارراه تهرانپارس، ابتدای خیابان دماوند، پلاک ۲۵۱

 

شعبه قنات کوثر: قنات کوثر، بلوار مطهری، بین کوچه چهارم و پنجم مرکزی

 

شعبه پاسداران: خیابان پاسداران، بوستان هفتم

 

همچنین با توجه به اینکه قیمت فونیکس FX را بر اساس نظر شورای رقابت اعلام شده است، اکنون زمان مناسبی است تا با استفاده از امکانات تکمیل ثبت نام فونیکس ویژه سامانه یکپارچه در آسیا خودرو، برای خرید این خودرو اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *