مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم ترمز خودکار

سیستم ترمز خودکار (AEB) در محصولات تیگو و آریزو چه کاربردی دارد؟

شرایط ایمنی محصولات تیگو و آریزو با تجهیز شدن به سیستم های هوشمندی نظیر ترمز خودکار، اتوهلد، کروز کنترل تطبیقی،  کمکی کروز یکپارچه و بسیاری سیستم های دیگر نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

سیستم ترمز خودکار (AEB) یکی از همین سیستم های هوشمند است که به طور مداوم جاده پیش رو را کنترل می کند و اگر مانعی را تشخیص دهد و ورودی از راننده دریافت نکند، به طور خودکار ترمز می کند.

در ادامه بیشتر با شرایط و ویژگی های این سیستم که در محصولات تیگو و آریزو مورد استفاده قرار گرفته آشنا می شویم.

 

سیستم ترمز خودکار (AEB) چیست و چه کاری انجام می دهد؟

ترمز اضطراری خودکار (AEB) به عنوان سیستمی تعریف می شود که به طور مداوم مسیر پیش رو را ردیابی می کند و اگر راننده اقدامی انجام ندهد به طور خودکار خودرو را متوقف می کند. این فناوری برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ برای جلوگیری از تصادفات اتومبیل یا به حداقل رساندن شدت ضربه ناشی از یک تصادف غیرقابل اجتناب معرفی شد.

همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، شرایط سیستم ترمز خودکار (AEB) در محصولات تیگو و آریزو به نحوی است که به طور مستقل کار می کند، بدون دریافت ورودی از راننده. اما حتی اگر راننده ترمز را فشار دهد، این سیستم می تواند نیروی ترمز را بیشتر کند، اما ضعیف تر از آن حدی است که یک وسیله نقلیه برای جلوگیری از برخورد نیاز دارد. سیستم AEB ، وسایل نقلیه و بیشتر اوقات عابران پیاده و سایر موانع را ارزیابی می کند. هدف سیستم ترمز خودکار (AEB) جلوگیری یا کاهش تصادفات جدی با ترمز کردن در مواقع بروز خطرات ناگهانی یا عدم انجام اقدامات مناسب توسط راننده است.

AEB چگونه کار می کند؟

بسیاری از سیستم‌های AEB از ترکیبی از فناوری‌های رادار و دوربین استفاده می‌کنند که یا در جلوی خودرو یا در داخل شیشه جلو نصب می‌شوند. به طور معمول، این رادارها و دوربین ها، بر موانعی که ممکن است منجر به تصادف شود، نظارت می کنند. اگر آنها چنین شی خطرناکی را شناسایی کنند و هیچ بازخوردی از راننده دریافت نکنند، به طور مستقل سیستم ترمز خودکار (AEB) را راه اندازی می کند.

سیستم‌های AEB که روی محصولات تیگو و آریزو ارائه شده تقریبا عملکرد و شرایط مشابهی دارند، اما هر سیستم ممکن است از نظر توانایی، سرعت ترمز کردن و غیره کمی متفاوت باشد. در مورد ترمز اضطراری خودکار کیا (AEB)، سیستم ما از یک سنسور رادار نصب شده در جلو استفاده می‌کند.

به طور خلاصه، سیستم ترمز خودکار (AEB) ترکیبی از بک یک جفت چشم دیگر است که به راننده کمک می‌کند اشیاء جلو را زیر نظر داشته باشد و همچنین برای جلوگیری از تصادف احتمالی، یک پای اضافی است که همیشه روی پدال ترمز نگه داشته شده است. این فناوری با تشخیص شرایط و ترمز کردن خودکار، اطمینان بیشتری از رانندگی ایمن روزانه به شما می دهد. اما مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که سیستم AEB یک نوع فناوری مکمل است و به هیچ وجه جایگزین نیاز شما به نگه داشتن تمرکز و دقت تان در مسیر نمی شود.

تکنولوژی به کار رفته در سیستم ترمز AEB

همه سیستم های ترمز خودکار (AEB) به کار رفته در محصولات تیگو و آریزو  از حسگرهایی برای تشخیص موانع پیش رو و ارزیابی احتمال برخورد استفاده می کنند. این سیستم معمولاً در شرایط حساس با هشدار دادن به راننده، با استفاده از پیام داشبورد یا هشدار صوتی، مبنی بر احتمال برخورد و اینکه آنها باید ترمز کنند، شروع به کار می کند. اگر راننده اقدامی انجام ندهد، بخش خودکار یا «اتوماتیک» سیستم به کار می‌افتد و به طور خودکار ترمزها را اعمال می‌کند.

 

ابتدایی ترین سیستم AEB که در محصولات تیگو و آریزو به کار رفته، برای جلوگیری یا کاهش شدت برخوردهای جزئی شهری با سرعت کم کار می کنند. سیستم‌های پیچیده‌تر در محدوده سرعت وسیع‌تری کار می‌کنند، بنابراین در برابر حوادث جدی‌تر که احتمال آسیب شدید یا مرگ وجود دارد از راننده و سرنشینان محافظت می‌کنند. بهترین سیستم ها – آنهایی که بیشترین امتیاز را در تست تصادف Euro NCAP کسب کرده اند – می توانند دوچرخه سواران و عابران پیاده و همچنین اتومبیل ها را شناسایی کنند.

انتقال سند

سیستم ترمز خودکار (AEB) از همان فناوری استفاده می‌کند که زیربنای کروز کنترل تطبیقی ​​است و از آن برای بهبود ایمنی خودروهای تیگو و آریزو استفاده می شود و در واقع سال‌هاست که وجود داشته است.

پیشرفت سیستم ترمز خودکار (AEB)

نسل اولاین سیستم که  City Safety نام داشت از سرعتی بیش از ۲ کیلومتر در ساعت تا کمتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت کار می کرد، اگر تفاوت سرعت دو خودرو بیش از ۱۵ کیلومتر در ساعت نبود، به طور کامل از برخورد جلوگیری می کرد. اگر تفاوت بیشتری در سرعت وجود داشت، این سیستم نمی توانست به طور کامل از تصادب جلوگیری کند و فقط شدت ضربه را کاهش می داد.

هدف از سیستم ترمز خودکار (AEB) جلوگیری از ضربه شلاقی و وارد آمدن صدمات نسبتاً جزئی در سرعت های پایین بود، به جای نجات جان انسان ها در تصادفات با سرعت بالاتر. با این حال، علیرغم شرایط محدودی که این سیستم برای آن طراحی شده بود، آمارها نشان داد که این سیستم ایمنی توانسته به کاهش ۲۳ درصدی تصادفات کمک کند.

فناوری سیستم ترمز خودکار (AEB) از سال ۲۰۰۸ به شدت پیشرفت کرده است. سیستم اصلی ایمنی شهر از حسگر LIDAR (تشخیص نور و محدوده) استفاده می کرد. اکنون سیستم‌های AEB از رادار و دوربین یا ترکیبی از هر دو استفاده می‌کنند تا ترمز گرفتن را از سرعت‌های بالاتر و پیچیدگی‌های بسیار بیشتر ممکن کنند.

سیستم ترمز خودکار (AEB) امروزی به کار رفته در محصولات تیگو و آریزو نه تنها هوشمندتر شده، بلکه ترمز بیشتری نیز می کند و به جای نیروی ترمز  ۰.۵-۰.۶G ارائه شده توسط نسل AEB اولیه، سیستم های مدرن می توانند حدود ۱G را ارائه دهند.

چرا از ترمز AEB در خودروی تیگو و آریزو استفاده می شود؟

سیستم ترمز خودکار (AEB) به این دلیل در محصولات تیگو و آریزو مورد استفاده قرار می گیرد که ایمنی راننده و سرنشینان را افزایش داده و صدمات ناشی از تصادفات را به حداقل می رساند.

مطالعه انجام گرفتا توسط بیمه ایالات متحده، اثربخشی AEB را با سایر فناوری‌های کمک راننده و جلوگیری از برخورد مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده که برای خودروهای مجهز به سیستم AEB، میزان خسارت وارد شده به وسیله نقلیه دیگر بین ۱۰-۱۴٪ و تصادفات منجر به جراحت نیز ۴۵ درصد کاهش یافته است.

منبع


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *