مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تفاوت تیگو 7 قدیم و جدید

تجربه رانندگی شهری با تیگو ۷ پرو

می توانم بهتان  بگویم که تیگو ۷ پرو برای رانندگی شهری عملکرد نسبتا خوبی داشته است. خیلی راحت نیست که ادم بخواهد یک نقطه ضعف خاص برای آن پیدا کند. تجربه رانندگی شهری با تیگو ۷ پرو به علت شتاب خوبی هم که دارد مناسب است.

 

هرچند که طبق سلیقه ی من این بودش که یک بعد اسپورت تر هم داشته باشد. یعنی الان اسپورت دارد اکو هم دارد ولی باز اون قدرتش را کامل نمی شود حس کرد جا داشت که از نظر نرم افزاری یک مود اسپورت پلاس هم برایش در نظر گرفته بشود. نرمی سیستم فنر بندی اش بد نیست اما من توقع داشتم یه کمی نرم تر باشد با توجه به تجربه هایی که ما در پیچ های پیست آزادی داشتیم معلوم است که ماشین بازیرول زیادی دارد  و معمولا ماشین هایی که این شکلی بادیرول دارند اتفاقاً فنربندی نرمی دارند. این ماشین اما ان حدی که من انتظار داشتم نرم نیست. مخصوصا در این سرعت گیرهای ساندویچی یک مقداری باید با احتیاط رد بشوید. مثلا با سرعت حدود ۲۰ کیلومتر رد شوید. در حالی که رینگ هایش هم خیلی بزرگ نیست و اگر مثلا رینگ ۱۹ یا ۲۰  اینچ داشت حتما اوضاع بدترم می شد. هرچند که این مسئله خشک بودن در کراس اورها یک چیز کاملاً شایع است به خاطر بالاخره مدل سیستم فنربندی و بزرگ بودن چرخ ها و وزنی که تحمل می کنند. ولی به حرحال این نکته را جا داشت که ذکر کنم.

 

تجربه رانندگی شهری با مصرف سوخت تیگو ۷ پرو

مصرف سوخت در مجموع خوب است ما در شرایط تست حدود ۱۱ لیتر مصرف کردیم در ۱۰۰ کیلومتر. ولی من فکرمی کنم با رانندگی نرمال عدد میانگین در ترافیک کرج و تهران که واقعا از استاندارد جهانی بیشتر است به عددی حدود مثلا ۹.۵ ۱۰ تا ۱۰.۵برسد، که نسبت به عملکرد فنی ماشین و شتابی که اراعه می دهد واقعا مصرف سوخت قابل قبولی هست.

 

تجربه رانندگی شهری با فرمان و عایق بندی

فرمان این ماشین کمکی برقی است و جالب است که  خیلی نرم نیست برخلاف بقیه ماشین های چینی که ممکن است. بعضی از خریدارانی که اتفاقاً خیلی دنبال راحتی و رفاه و فرمان نرم و این جور مسائل هستند، خیلی با این حال نکنند. نکته دیگه ای که داخل این ماشین میشود گفت صدایی که داخل کابین می اید  مخصوصا نسبت به تیگو۸ پرو اگر مقایسه کنیم می‌بینیم که یک مقدار نویز بیشتر است. حالا همون نویز موتور و گیربکس هست هم مثلا صدای باد و اینجور چیزا که نشون میدهد. کلا عایق کاری بدنه احتمالاً در سطح پایین تری انجام شده. هر چند آزاردهنده نیست. ولی خب  چیزی هم نیست که اصلا حس نشود مخصوصاً وقتی سیستم صوتی خاموش باشد. که ما در اغلب زمانی که داشتیم این تست را انجام می دادیم ، سیستم صوتی ماشین خاموش بود.

 

سیستم صوتی و تجربه رانندگی شهری با تیگو ۷ پرو

سیستم صوتی ماشین عملکرد متوسطی دارد و خب دیگر بلند گوهایش سونی نیست بر خلاف تیگو ۸ پرو و بخاطر همین نمی شود خیلی بهش سخت گرفت. بیس خیلی جالبی ندارد ولی تویتر هایش عملکردش خوب است و رضایت بخش است نباید انتظار یک چیز خیلی فوق العاده را داشته باشیم. در مجموع سواری ماشی هم همینطور است. یعنی کیفیت سوار و سیستم تعلیق ایراد خاصی ندارد ولی این شکلی هم نیست که بگویم مانند کشتی روی ابرها شما روانید. یا اینکه خیلی خوشک و اسپرت است. از هر نظر متوسط است. به شرطی که نخواهیم با ماشین های خیلی گرون تر از خودش را  مثلا با ماشین های وارداتی میخواهید مقایسه اش کنید میتواند  کاملاً رضایت‌ بخش باشد.

 

شتاب و گیربکس

شتاب گیری اش اینطوری است که تاخیر چندانی از نظر عملکرد گیربکس CVT ندارد. من فکر می کنم گیربکس، حالا با شبیه سازی  ۹ سرعته مثلا در سرعت ۹۰ کیلومتر روی دنده ۷ عملکرد خوبی دارد. ولی تاخیر پدال گاز و اون لگ توربو حس میشود به خصوص که  برنامه ریزی موتور طوری انجام شده که حتی روی مد اسپرت هم دور موتور خیلی بالا نمی ماند. خیلی مواقع زیادی که زیر ۳۰۰۰ ار پی ام است یا زیر ۲۰۰۰ ار پی ام است. طبیعتا شما وقتی نیاز به رانندگی اسپرت داشته باشید.  گاز بدهید یک مقدار طول میکشد تا دور موتور بیاید بالا. توروبو فول بوس بشود و گیربکس هم ان  حالت معکوس دادن را انجام بدهد. گیربکس ماشین رو حالت تیپ ترونیک خب قرار است ۹ دنده را شبیه سازی کند و الان میشود یکی از خفن ترین گیربکس ها. ولی اتفاقی که می‌افتد این است که به هر حال دنده را سبک میکند و نگه نمیدارد. الان دنده سه شد و خیلی راحت دنده ها را پشت سرهم روی  دور موتور قبل از ۶۰۰۰ مثلا روی ۵۸۰۰ عوض می کند. یکی از نکته های جالب این ماشین شتاب میانی اش است یعنی شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر اش خیلی خوب است. ان هم به خاطر ماهیت گیربکس سی وی تی است. م فکر نمی کنم رقیب هایش هیچکدوم بتوانند به راحتی این ماشین را شکست بدهند در شتاب میانی. شتاب صفر تا صدش عدد نرمالی است که  حدود ۱۱.۵ ثانیه است ۱۲ ثانیه است که با قیه ماشین ها انچنان تفاوتی ندارد. ولی در شتاب مثلا ۶۰ تا ۱۰۰ ۸۰ تا ۱۲۰ حتی شاید تا ۱۴۰ واقعا ماشینی است که می تواند برای بقیه ماشین ها دردسر درست کند. در این زمینه می‌توانید مطلب شتاب تیگو ۷ پرو را نیز بخوانید.

 

تجربه رانندگی با تیگو ۷ پرو در جاده کوهستانی

در ادامه تست هایی که از این ماشین میگیریم. به خاطر تفاوت های گیربکس سی وی تی و گیربکس دو کلاچه اتاق تصمیم گرفتم که ماشین را بیاورم جاده کوهستانی سربالایی  که هم ان مسئله ی راه افتادن در جاده پر شیب را تست کنیم. هم اینکه ببینیم واقعاً این گیربکس سی وی تی چقدر روی موتور فشار میاورد و دور موتور چقدر بالا می ماند. این دفعه جاده وردیج را داریم و الان می بینیم که یک شیب تقریبا زیادی را داریم  که فکر می کنم بقیه ماشین ها دارند با دنده یک بالا میروند. ما الان روی تیپ دی هستیم ولی اسپرت است. یعنی  روی درایو است روی تیپ ترونیک نیست. با روشن کردن اتو هلد عقب  نمی رود. دور موتور تا ۲۰۰۰ و شروع می کند به راه افتادند و تیکاف هم می کند.  در پیچ ها و سربالایی ها دور موتور بین ۲۰۰۰ ۳۰۰۰ است و مشکل خاصی اصلا نیست. صدای موتور هم زیاد نمی اید. این ماشین در این قسمت عملکرد خوبی دارد و برای مسافرت های خانوادگی خیلی خوب است.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *