مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم تشخیص علائم رانندگی

تابلو خوان یا سیستم تشخیص علائم رانندگی (TSR) در خودروهای چری تیگو و آریزو چه کمکی به راننده می کند؟

در سیستم های مدیریت ترافیک فعلی، احتمال زیادی وجود دارد که راننده برخی از علائم راهنمایی و رانندگی در جاده را به دلیل ازدحام بیش از حد وسایل نقلیه مجاور از دست بدهد. با رشد مداوم تعداد وسایل نقلیه در جاده ها و اتوبان های شهری در سراسر جهان، انتظار می‌رود این وضعیت بدتر شود. برای حل این مشکل، کمپانی های تولید کننده خودرو از جمله چری، محصولات تیگو و آریزو را به تابلو خوان یا تشخیص علائم رانندگی (TSR) مجهز کرده است. اگر با این سیستم آشنایی ندارید، بهتر است پیش از ثبت نام خودروی چری تیگو و آریزو، این مقاله را تا انتها بخوانید.

سیستم تشخیص علائم رانندگی (TSR) چیست؟

سیستم تشخیص علائم رانندگی یا Traffic Sign Recognition با هدف شناسایی و تشخیص تمام علائم راهنمایی و رانندگی روی خودروهای هوشمند جدید پیاده سازی شده است. با وجود سیستم تابلوخوان، در صورتی که راننده از علائم راهنمایی و رانندگی پیروی نکند، هشدار هایی به راننده نمایش داده می شود.

معمولا سیستم تشخیص علائم رانندگی (TSR) برای تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت با استفاده از فناوری OpenCV برای پردازش تصویر استفاده می شود. OpenCV یک کتابخانه Computer Vision منبع باز است که با انجام کارهای محاسباتی در  برنامه هایی که نیاز به واکنش نشان دادن در لحظه را دارند، طراحی شده است.

تابلو خوان در حقیقت به عنوان چشم سوم راننده عمل می کند که در ادامه نحوه عملکرد و کاربردهای آن را توضیح می دهیم.

GM Traffic Sign Recognition Technology | GM Authority

کاربرد سیستم تابلو خوان چیست؟

سیستم تشخیص علائم رانندگی یک فناوری فوق العاده ساده است، با این حال بسیاری از رانندگان آن را یک ابزار کمکی بسیار مفید می دانند. دوربین های تعبیه شده در جلوی خودرو می توانند تابلوهای راهنما را تشخیص دهند و راننده را از محدودیت های سرعت و موارد دیگر از طریق هشدار روی نمایشگر دیجیتال خودرو مطلع کنند.

به احتمال زیاد محدودیت‌های سرعت و تابلوهای سبقت ممنوع موجود در اطراف محل زندگی و کار خود را می‌شناسید، اما کارایی سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی در خودروی تیگو و آریزو واقعاً زمانی که در حال رانندگی در یک جاده غریب هستید، خودش را نشان می‌دهد. به عنوان مثال می‌تواند به شما کمک کند مناطقی که باید سرعت خود را کاهش دهید شناسایی کنید، و اساساً به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که همیشه از قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده پیروی می‌کنید، حتی اگر نتوانید به درستی تمرکز کنید.

 

سیستم تشخیص علائم رانندگی (TSR) چگونه کار می کند؟

بیشتر سیستم‌ها تشخیص علائم رانندگی (TSR) ، با استفاده از یک دوربین رو به جلو که در پشت آینه عقب خودرو پنهان شده، کار می‌کنند. آنها جاده پیش رو را اسکن کرده و تابلوهای خاص کنار جاده را شناسایی می کنند. تابلو خوان های تعبیه شده در خودروی چری تیگو و آریزو می توانند تابلوهای سرعت را بخواند، اما برخی از آنها پیشرفته تر هستند و می توانند سایر تابلوهای موجود در جاده مانند تابلوهای سبقت ممنوع را نیز شناسایی کنند.

سیستم های پیشرفته تر که در خودروهای لوکس چری تیگو و آریزو تعبیه شده، به شما این شانس را می دهد که اگر با استفاده از کروز کنترل رانندگی می کنید، با فشار دادن یک دکمه، سرعت خودرو را در محدوده جدید تنظیم کنید.

البته برخی از مدل های جدید خودروهای چینی، به طور خودکار به سرعت جدید تغییر پیدا می کنند. محدودیت سرعت با فعال کردن کروز کنترل تطبیقی امکان پذیر می شود که اگر بخواهید سرعت جدید را در محدوده مشخص شده روی تابلو برای خودرو به صورت خودکار تنظیم میکند، به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که دیگر برای تجاوز از سرعت مجاز، جریمه نخواهید شد.

Developing CNN based Traffic Sign Recognition System on Embedded Platform - PathPartnerTech

مزایای تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی چیست؟

مزایای سیستم تشخیص علائم رانندگی (TSR) به طور کلی روی راحتی راننده متمرکز است، که برای تجربه یک رانندگی لذت بخش خبر بسیار خوبی است. همانطور که در بالا ذکر شد، هنگام رانندگی در یک مسیر جدید، استرس عدم آشنایی با تابلوهای راهنمایی و رانندگی را از بین برده و امکان تجاوز از سرعت مجاز را به حداقل می رساند.

همچنین، برای کسانی که زمان زیادی را در بزرگراه ها و جاده ها سپری می‌کنند، که محدودیت‌های سرعت ممکن است در طول مسیر رانندگی چندین بار تغییر کند، سیستم تابلو خوان، به طور خودکار، محدودیت‌های سرعت را روی صفحه نمایش، نشان میدهد تا راننده بتواند سرعت خود را به راحتی تنظیم کند.

 

مشکلات سیستم تابلو خوان چیست؟

با وجود مزایای سیستم تشخیص علائم رانندگی (TSR) ، معایبی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، در مناطق روستایی که تابلوهای راهنمایی و رانندگی توسط یک پرچین پوشانده شده، احتمال اینکه این سیستم نتواند عدد روی تابلو را به درستی تشخیص دهد بالا است و اگر شما فقط به این سیستم برای تنظیم سرعت تکیه کرده باشید، ممکن است از سرعت مجاز تجاوز کنید.

نکته دیگر، وجود تابلوهایی مشابه با تابلوهای محدودیت سرعت در لبه جاده ها روی وسایل نقلیه ای مثل کامیون ها است. شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشید، اما اگر به درستی به کامیون های جاده نگاهی بیندازید می بینید که برچسب محدودیت سرعت روی تعدادی از آن‌ها وجود دارد. برخی از رانندگان خودروی چری تیگو و آریزو گزارش کرده اند که سیستم تشخیص علائم رانندگی آنها، این برچسب‌های کوچک محدودیت سرعت را با تابلوهای کنار جاده اشتباه می گیرد و هشدارهای نادرستی روی صفحه نمایش می دهد.

 

آیا سیستم تشخیص علائم ترافیکی، جای پیشرفت دارد؟

با فراگیرتر شدن فناوری، قابلیت‌های آن نیز افزایش می‌یابد، بنابراین طبیعی است که سیستم هوشمند شناسایی علائم در خودروی چری تیگو و آریزو نیز پیشرفت های قابل توجهی کند.

اگر به دنبال خرید خودروهای هوشمند با امکانات و آپشن های فوق العاده هستید که لذت رانندگی را برای شما دوچندان کند، می توانید به صفحه فروش سایت ما مراجعه کرده و از شرایط خرید اقساطی محصولات تیگو و آریزو مطلع شده و برای ثبت آنلاین خودروی چری تیگو یا آریزو با ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *