مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری اومودا جدید بر روی پلتفرم MVM X22 Pro

چری اومودا جدید با پلتفرم MVM X22 Pro در چین شکار شد (آپدیت: تصاویر جدید)

دومین خودرو از خانواده محصولات اومودا محصولات چری، این بار در قالب یک کراس‌اوور کامپکت و بر مبنای MVM X22 Pro  به‌عنوان چری اومودا جدید به‌زودی معرفی و روانه بازار می‌شود.

 

چری مدتی قبل با عرضه اومودا ۵ (فونیکس FX) رسما تولید برند اومودا را آغاز کرد و به نظر می‌رسد به‌زودی دومین خودرو از این خانواده نیز تولید خواهد شد. بر اساس تصاویر جاسوسی به دست آمده از چین، چری در حال تست نسخه‌های آزمایشی خودرویی است که بر پایه چری تیگو ۲ یا چری تیگو ۳x پلاس (در بازار روسیه) است. این خودرو یک کراس‌اوور کامپکت است و به‌زودی با نشان اومودا روانه بازار خواهد شد.

 

تصاویر منتشر شده، این خودرو را در حال تست‌های خیابانی نشان می‌دهد. البته مطابق انتظار برای چنین خودروهایی، بخش‌های اصلی ظاهر آن پوشیده شده ولی می‌توان تصویری از طراحی آن داشت. این خودرو به‌وضوح بر روی پلتفرم MVM X22 طراحی شده است ولی تغییراتی نسبت به آن دارد.

 

چری هنوز به‌صورت رسمی در این مورد نظری اعلام نکرده ولی می‌توان با قاطعیت گفت این خودرو آخرین مراحل تست را پشت سر می‌گذارد. به این ترتیب به‌زودی شاهد عرضه دومین محصول از خانواده اومودا خواهیم بود.

 

طراحی اومودا جدید چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم این خودرو بر مبنای MVM X22 Pro طراحی شده است اما قطعا چری قصد ندارد تنها با تغییر نشان این کراس‌اوور کوچک خود، محصول جدید را معرفی کند. با توجه به تصاویر به دست آمده شاید قضاوت در مورد خودرو کمی دشوار باشد اما می‌توان بعضی از تغییرات را در بدنه خودرو دید.

 

همان‌طور که پیش از این در مورد فیس لیفت تیگو ۷ پرو در این شرایط معمولا پنل‌های کناری بدنه (درب‌ها) ثابت باقی می‌ماند و تغییرات به بخش‌های جلو و عقب و بعضا داخل کابین ختم می‌شود. علت اصلی این مسئله، هزینه زیاد طراحی و تولید قالب‌های کناری بدنه است. به‌علاوه معمولا اصلی‌ترین بخش‌های خودرو که در دید بیرونی قرار می‌گیرد بخش جلو و بعد عقب خودرو است. به همین دلیل هم در مورد اومودا جدید، طراحی کناری MVM X22 Pro حفظ شده است ولی جلو و عقب آن تغییر کرده.

 

تغییرات بخش جلو اومودا جدید نسبت به MVM X22 Pro

بخش جلو البته در تصاویر پوشیده است ولی از همین‌جا هم می‌توان تا حدی تغییرات را دید. چیدمان چراغ‌ها ظاهرا تغییر نداشته است. به این ترتیب همچنان دیلایت کشیده در بالای سپر و چسبیده به درب موتور و چراغ‌های اصلی در میانه سپر را خواهیم داشت. البته در این بین، به نظر می‌رسد گرافیک دیلایت‌ها تغییر کرده است و اختصاصی این خودرو است.پ

 

به‌احتمال زیاد جلو پنجره شاهد تغییراتی خواهد بود. البته جلو پنجره ام وی ام ایکس ۲۲ پرو نسبت به نسخه معمولی هم تغییر کرده ولی در مدل‌های اومودا احتمالا جلوپنجره اندکی بزرگ‌تر می‌شود. البته در نمونه عکاسی شده، شاهد طرحی شبیه به فونیکس FX نیستیم ولی طرح از X22 Pro نیز متفاوت است.

دیلایت اومودا جدید شبیه به MVM X22 Pro

دیلایت اومودا جدید شبیه به MVM X22 Proمودا جدید

تغییرات بخش عقب اومودا جدید نسبت به ام وی ام X22 Pro

تصاویر منتشر شده از بخش عقبی این خودرو هم مانند بخش جلو تا حد زیادی پوشیده است ولی می‌توان مواردی را در آن دید. طراحی چراغ‌ها به نظر به نمونه استاندارد متفاوت است و بزرگ‌تر شده است. به این ترتیب بخشی از چراغ عقب بر روی گلگیر عقب و بخشی دیگر بر روی سپر قرار گرفته است. البته با توجه به اینکه در ایکس ۲۲ و در زمان فیس لیفت از مدل عادی به مدل Pro شاهد تغییر در طراحی چراغ‌های عقب نبودیم، تغییر چراغ‌های عقب لازم به نظر می‌رسد

 

اصلی‌ترین تغییر در اینجا، نصب نشان Omoda بر روی بخش وسطی صندوق عقب است. این کار به‌مرور در محصولات چری به یک روند تبدیل شده است و قبلا هم در فیس لیفت تیگو ۷ پرو شاهد آن بودیم.

 

به‌علاوه در کناره‌های سپر، مسیر هوا در نظر گرفته شه است که البته کاربردی نیست و جنبه تزیینی دارد. به‌علاوه در نمونه عکاسی شده، شاهد نصب دو خروجی اگزوز هستیم که البته قطعا با توجه به حجم موتور خودرو کاربردی نیستند و جنبه تزیینی دارند.

نمای عقب چری اومودا جدید

نمای عقب چری اومودا جدید با طرحی نزدیک به MVM X22 Pro

 

نمای داخلی چری اومودا جدید نسبت به ایکس ۲۲ پرو چه تغییراتی کرده است؟

بر اساس تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد فضای کابین مانند نسخه‌های ایکس ۲۲ پرو حفظ شده است. البته این مسئله می‌تواند منطقی باشد چراکه نسخه Pro به‌تازگی با تغییرات محسوس نسبت به نسخه‌های عادی طراحی شده و تغییر آن لزومی نداشته.

 

در تصاویر، ترکیب رنگ داخلی کابین مشکی است که مطابق نسخه‌های ایکس ۲۲ پرو بازار ایران است. یک مانیتور بزرگ در بخش میانی داشبورد نصب شده است و به نظر سر دنده و فرمان نیز مطابق مدل‌های موجود در ایران است.

کابین اومودا جدید مشابه MVM X22 Pro

کابین اومودا جدید مشابه MVM X22 Pro

 

آیا چری اومودا جدید مانند فونیکس FX به بازار ایران عرضه می‌شود؟

هنوز قضاوت در این زمینه زود است چراکه اومودا جدید به‌عنوان مدل کوچک‌تر فونیکس FX هنوز در مراحل نهایی تست‌های جاده‌ای است. البته با توجه به سرعت چینی‌ها در توسعه مدل‌های جدید و بررسی ظاهر این خودرو به نظر می‌رسد عرضه آن طی ماه‌های آینده اتفاق خواهد افتاد.

 

هنوز برای قضاوت در زمینه ورود اومودا جدید مانند اومودا ۵ یا فونیکس FX به بازار ایران زود است. البته مدیران خودرو در این مدت و به‌ویژه در زمینه فونیکس FX نشان داده که قصد دارد خودروهای جدید را سریع‌تر به بازار ایران معرفی کند. به‌عنوان نمونه در زمینه فونیکس FX شاهد بودیم این خودرو همزمان با بسیاری از بازارهای جهانی در کشورمان معرفی شد.

 

 

به‌علاوه حضور فونیکس FX با نامی اختصاصی (در حالیکه می‌شد نام تیگو را بر روی آن گذاشت) نیز نشانه‌هایی در خود دارد. به این ترتیب احتمالا مدیران خودرو قصد دارد به‌زودی این خودرو را در یک رده برندی جداگانه دسته‌بندی کند. در این شرایط شاهد خواهیم بود بعضی از محصولات با برند جدید روانه بازار می‌شوند. مشابه این کار را در زمان عرضه فونیکس آریزو ۶ پرو نیز دیدیم. این خودرو تا پیش از آن نشان چری داشت اما پس از معرفی برند فونیکس، شاهد عرضه مدل‌های Pro آن با برند فونیکس بودیم.

 

موتور چری اومودا جدید چیست؟

در مورد موتور چری اومودا جدید هنوز هیچ خبری منتشر نشده است و نمی‌توان به‌طور دقیق نظر داد ولی می‌توان حدس‌هایی زد. چری همیشه در معرفی محصولات زیر برند خود، از موتور محصولات فعلی خود استفاده می‌کند و در مورد اومودا ۵ هم احتمالا همین راه را می‌رود. به‌عنوان مثال در مورد موتور فونیکس FX شاهد نصب موتور تیگو ۸ پرو در آن بودیم.

به این ترتیب در مورد اومودا جدید هم احتمالا از موتورهای فعلی خط تولید استفاده می‌شود. با توجه به ابعاد خودرو، استفاده از موتورهای فعلی خانواده تیگو ۲ (ایکس ۲۲) گزینه‌های منطقی هستند. در حال حاضر این خودرو در بازارهای مختلف با موتورهای ۱ لیتری توربو (موتور MVM X22 Pro) و مدل‌های ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی (موتور X22 MT Sport Luxury) عرضه می‌شود. به این ترتیب احتمالا همین دو موتور (و به‌احتمال بیشتر موتور ۱ لیتری) بر روی آن نصب می‌شود.

 

آپدیت: تصاویر نهایی چری اومودا جدید منتشر شد

چند روز پس از انتشار این مطلب، تصاویر نهایی از چری اومودا جدید دون پوشش استتاری منتشر شد که طرج آن را کاملا آشکار می‌کرد. برای این منظور می‌توانید مطلب تصاویر تازه از اومودا جدید بر مبنای X22 Pro طراحی این خودرو را آشکار کرد را ببینید.

شرایط فروش MVM X22 Pro

برای خرید MVM X22 Pro و سایر محصولات مدیران خودرو، می‌توانید به یکی از شعب مدیران خودرو مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید شماره تماس خود را در کادر زیر ثبت کنید تا همکاران ما بهترین شرایط فروش اقساطی MVM X22 Pro را به شما اطلاع دهند.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *