مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی با حضور راننده مسابقات فرمول ۲

فونیکس FX (اومودا ۵) قرار است نقش یک خودرو اسپرت و جوان‌پسند را در بین محصولات فونیکس بازی کند و به همین نسبت غیر از طراحی بدنه و طراحی داخلی و البته امکانات رفاهی و ایمنی، از توان حرکتی بالایی هم برخوردار است. هفته گذشته شاهد تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی و با حضور راننده مسابقات فرمول ۲ قهرمانی جهان بودیم.

در این برنامه، کورش محمدخانی خودرو را در شرایط پرفشار رانندگی در پیست مورد ارزیابی قرار داد تا توانایی‌های آن را به چالش بکشد. در این مطلب نگاهی کوتاه به این برنامه و نظرات محمدخانی در مورد توانایی‌های فونیکس FX خواهیم داشت.

***

تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی محلی برای بررسی توانایی‌های جدیدترین کراس‌اوور فونیکس در بازار ایران است. به‌علاوه این بررسی اگر توسط یک راننده حرفه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی انجام شود می‌تواند نتایج دقیق‌تری داشته باشد. برای این منظور، مدیران خودرو از کورش محمدخانی دعوت کرد تا فونیکس FX را در پیست آزادی به چالش بکشد.

 

علاقه‌مندان به دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی قطعا با نام کورش محمدخانی آشنا هستند. محمدخانی از سال ۲۰۰۶ به‌صورت حرفه‌ای وارد مسابقات شد و از آن زمان تاکنون در رقابت‌های مختلفی از جمله فرمول فورد بریتانیا، فرمول رنو، فرمول ۳ و فرمول ۲ شرکت کرده و مقام‌هایی را نیز به دست آورده است. به‌علاوه محمدخانی در مقطعی در آستانه پیوستن به تیم فرمول ۱ کاترهام بود.

تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی

کورش محمدخانی در تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی

نظر راننده مسابقات فرمول ۲ پس از تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی

در این تست، محمدخانی با فونیکس FX به پیست آزادی رفت تا توانایی‌های این خودرو را بررسی کند. وی پس از چند دور سنگین با این خودرو تجربیات خود را با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشت.

 

یکی از موارد اصلی مورد بررسی در جریان این تست، هندلینگ فونیکس FX بود. محمدخانی درمجموع از هندلینگ این کراس‌اوور راضی بود و به‌عنوان نمونه به پیچی که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت وارد آن شده بود گفت و از تعادل خودرو حتی با ترمز شدیدی که در میانه پیچ انجام داده است. البته این تست، شبیه‌سازی وضعیتی بود که ممکن است برای یک راننده غیرحرفه‌ای به وجود بیاید چراکه رانندگان حرفه‌ای معمولا با سرعت کمتری وارد پیچ می‌شوند و با سرعت بیشتری از آن خارج می‌شوند.

 

محمدخانی تلاش کرد وضعیت رانندگی یک راننده غیرحرفه‌ای را شبیه‌سازی کند. در این شرایط معمولا رانندگان با سرعت زیاد وارد پیچ می‌شوند و در میانه‌های پیچ ناچار به کاهش شدید سرعت می‌شوند تا خودرو را در مسیر نگهدارند. معمولا در این شرایط، بسیاری از خودروها دچار بی‌تعادلی یا لرزش‌های شدید می‌شوند که هم خطرناک و هم استرس‌زا است ولی فونیکس FX بدون لرزش از این تست بیرون آمد.

 

به‌علاوه محمدخانی به تعادل خوب خودرو در پیچ‌ها اشاره کرد. با توجه به تقسیم مناسب وزن خودرو و البته سیستم تعلیق چند اتصاله عقب، تعادل خودرو در پیچ‌ها مناسب است و راننده به‌خوبی می‌تواند خودرو را کنترل کند. به‌علاوه در بدترین حالت نیز، سیستم کنترل پایداری فونیکس FX وارد مدار می‌شود و کنترل خودرو را آسان‌تر می‌کند.

 

در جریان این تست‌ها از بین حالت های رانندگی فونیکس FX، وضعیت اسپرت انتخاب شده بود تا تعویض دنده‌ها در بالاترین دور موتور انجام شود. البته راننده با توجه به تجربیات خود، در جریان تست دنده‌ها را در وضعیت دستی تغییر می‌داد. به‌علاوه با توجه به توانایی موتور فونیکس FX، شتاب‌گیری‌های قدرتمندی نیز از FX شاهد بودیم.

تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی

تست درایو فونیکس اف ایکس در پیست آزادی

 

مشخصات خودرو تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی

پیش از این در مطلبی جامع، به بررسی فونیکس FX پرداخته‌ایم اما با توجه به مرور تست درایو فونیکس FX در پیست آزادی، بد نیست بار دیگر مشخصات این خودرو را مرور کنیم.

 

همان‌گونه که در مطلب مشخصات فنی فونیکس FX نوشتیم، فونیکس اف ایکس (اومودا ۵) به‌صورت استاندارد از موتور ۱.۶ لیتری با توربو شارژر و تزریق سوخت مستقیم بهره می‌گیرد که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو مشابه گیربکس تیگو ۸ پرو است و هفت دنده است که تعویض دنده‌های بسیار سریعی دارد. قدرت موتور فونیکس FX به چرخ‌های جلو می‌رسد.

طراحی بدنه فونیکس FX طرحی شبیه به خودروهای کوپه دارد و به همین دلیل در کلاس خود منحصربه‌فرد است. به‌علاوه طراحی جلو پنجره بزرگ آن هم شاخص است. صندلی‌ های فونیکس FX به‌ویژه در صندلی‌های جلو اسپرت هستند و به‌خوبی راننده را در پیچ‌ها حفظ می‌کنند. به‌علاوه این خودرو لیست بلندی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی را عرضه می‌کند.

 

شرایط فروش فونیکس FX

با توجه به اینکه قیمت فونیکس FX تقریبا نهایی شده است، به‌زودی شرایط فروش فونیکس FX توسط آسیا خودرو اعلام خواهد شد. اگر می‌خواهید زودتر از سایرین از شرایط فروش فونیکس اف ایکس مطلع شوید می‌توانید شماره تماس خود را در کادر زیر ثبت کنید. همکاران ما به‌محض آغاز فروش فونیکس FX برای ارائه اطلاعات لازم با شما تماس می‌گیرند. به‌علاوه برای خرید اقساطی محصولات مدیران خودرو می‌توانید با شماره تلفن‌های ۷۵۱۵۱-۰۲۱ و ۷۷۷۰۸۰۲۹-۰۲۱ و ۷۷۰۴۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *